2010. február 13., szombat

Egyéb játékok

Kelj fel Jancsi

A játékosok egymás mellett egy sorban felállnak. Tőlük 20-25 lépésre, velük szemben áll egy játékos, aki megszólít valakit: – Kelj fel Jancsi! Mire az megkérdezi: – Hány órára? A felelet egy szám és egy lépésfajta. (két tyúklépésre, egy óriáslépésre, három békaugrásra, két forgásra, két hátralépésre, stb.). A megszólított játékosnak meg kell tennie a lépéseket. Most egy másik játékost szólít meg, aki szintén teljesíti a mondottakat. Amikor már mindenkit megszólított, csak akkor szólíthatja ismét az első játékost. Így haladnak folyamatosan előre. Az nyer, aki elsőnek ér a megszólító játékoshoz.

Tolvajlépés

A játékosok egy sorban állnak. Előttük 15-20 lépésnyire, de nekik háttal áll a számoló, aki lassan számol háromig. Amíg számol, a többiek tolvaj módjára, szép csendben osonnak előre, de vigyázniuk kell arra, hogy mire a számolás befejeződik, mozdulatlanok legyenek. A számoló csak akkor fordulhat meg, amikor befejezte a számolást. Akit ekkor mozogni lát, azt visszaküldi a kezdővonalra. Aki először éri el a számolót, az helyet cserél vele.

Ádám, hol vagy

A játékosok kézfogással körben állnak. Két játékos bemegy a körbe, de egymástól távol. Az egyik lesz Ádám, a másik a fogó. Mindkettőnek bekötik a szemét, majd valaki megforgatja őket, hogy irányt tévesszenek. Ekkor a fogó megkérdezi: – Ádám, hol vagy? Jön a válasz: – Itt vagyok. A fogó megpróbálja Ádámot a hang alapján megkeresni és megfogni. Persze Ádám a válasz után helyet változtat, nehogy a fogó megtalálja. A kérdést többször is fel lehet tenni. Ha sikerül megfognia, akkor új játékosok mennek a körbe.

Kávédarálás

A játékosok párosával állnak egymással szemben és mindkét kezükkel kezet fognak. Majd egyik kezükkel kaput tartanak, amelyiken ki is bújnak, így hátat fordítanak egymásnak. Most a másik kezükkel tartanak kaput és azon is átbújnak. Ezt folyamatosan ismétlik, így darálják a kávét.

Tűz, víz, levegő

A játékosok egymástól kissé távolabb helyezkednek el. Egy játékvezetőt választanak, aki a következőket mondja, természetesen össze-vissza. „Tűz. Víz. Levegő”. Amikor a játékosok a tűz szót hallják, akkor elkezdik felkapkodni a lábukat, nehogy megégjen a tűzben. Amikor a víz hangzik el, akkor lehasalnak a földre, és úgy tesznek, mintha úsznának. Amikor pedig a levegő szót mondja a játékvezető, akkor mindenki kinyújtja a karját két oldalra, mint a repülő szárnya, és utánozza a repülést.

Karikapörgetés

A játékosok körben állnak. Egy játékos a kör közepére megy és megforgat egy nagyobb karikát, közben hangosan mondja valakinek a nevét. Akit szólít, az odaszalad a karikához, és tovább pörgeti, Cél, hogy a karika pörgése ne álljon le. A játékot labdával is lehet játszani.

Told ki a körből

A játékosok egy nagy, egy kisebb és egy még kisebb kört rajzolnak. Mindenki a legnagyobb körben helyezkedik el. Sípszóra elkezdik egymást kitolni a körből. Aki a körön kívülre lép, az átmegy a kisebb körbe. Amikor már ott is legalább ketten vannak, folytatják a lökdösődést. Az lesz az első, aki a legnagyobb körben utolsónak marad. A középső körben maradó játékos lesz a második helyezett, és aki a legkisebb körben maradt utoljára, az lesz a harmadik.